Ζήτημα μεταφοράς κονδυλίων από τα κεντρικά προς τα περιφερειακά πανεπιστήμια και ΤΕΙ με βάση τον αριθμό των φοιτητών που πήραν μετεγγραφή από τα περιφερειακά προς τα κεντρικά ιδρύματα, ανοίγει ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Κάτι που σημαίνει μείωση των κονδυλίων των περιφερειακών ιδρυμάτων.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Συγκεκριμένα, την περασμένη Παρασκευή σε έκτακτη συνεδρίαση της η Συνέλευση του ΤΕΙ Αθήνας αποφάσισε να μην δεχθεί τους φετινούς εισακτέους οι οποίοι πήραν μετεγγραφή σε δεύτερη φάση, αφού κατέθεσαν ένσταση στο υπουργείο Παιδείας. Ο νόμος ορίζει ότι ο αριθμός των μετεγγραφομένων σε ένα τμήμα ή σχολή πρέπει να είναι έως το 15% του αριθμού των εισακτέων του. Φέτος, με βάση την αρχική διαδικασία, μετεγγραφή από περιφερειακά ΤΕΙ προς το ΤΕΙ Αθηνών έλαβαν 295 εισακτέοι. Κατόπιν, ακολούθησε η διαδικασία των ενστάσεων που υπέβαλαν στο υπουργείο Παιδείας φοιτητές (από όλα τα ΑΕΙ/ΤΕΙ) που δεν πήραν μετεγγραφή με βάση την αρχική διαδικασία. Για το ΤΕΙ Αθηνών έγιναν δεκτές οι ενστάσεις 273 φοιτητών, οι οποίοι προστίθενται στους 295.

Σήμερα, παρευρισκόμενος στην εκδήλωση του Ιδρύματος Ωνάση, στο χώρο της Ωνασείου Βιβλιοθήκης, προς τιμήν των 24 μαθητών που κατάφεραν να διακριθούν στις Επιστημονικές Ολυμπιάδες το 2016, ο κ. Γαβρόγλιου ανέφερε ότι θα βρεθεί λύση στο θέμα καθώς θα μεταφερθούν κονδύλια από τα περιφερειακά ΤΕΙ στα οποία φοιτούν οι υπό μετεγγραφή φοιτητές προς το ΤΕΙ Αθήνας. Ο ίδιος μάλιστα, διεύρυνε την εφαρμογή της σχετικής ρύθμισης προς όλα τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Συγκεκριμένα, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε: «Κατανοώ τη δυσκολία που έχουν τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια να αντιμετωπίσουν τις μετεγγραφές. Οι μετεγγραφές όπως ξέρετε έχουν σχέση με τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μετά την κρίση.

Όντως, η παθογένεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως προς την κατανομή των παιδιών, έχει επιπτώσεις σε ορισμένα τμήματα, όπου υπάρχουν πολύ περισσότερα παιδιά απ’ ότι όντως μπορούν να απορροφήσουν. Πρώτον, στα τμήματα αυτά θα μεταφερθούν οι πιστώσεις που αντιστοιχούσαν σ’ αυτά τα παιδιά στα Ιδρύματα που φοιτούσαν. Άρα θα πάρουν περισσότερα λεφτά και έχω υποσχεθεί ότι, από τις καινούριες θέσεις ή από τις θέσεις που ήδη έχουν δοθεί και οι εκλογές τους θα είναι άγονες, ένα μεγαλύτερο ποσοστό θα πάει σ’ αυτά τα τμήματα τα οποία έχουν δεχτεί περισσότερο κόσμο» Και συμπλήρωσε: «Φόρμουλα για να βρεθεί λύση πάντοτε μέσα από τον διάλογο υπάρχει. Θα έκανα μία έκκληση να σεβαστούμε τις δυσκολίες που περνάνε οι οικογένειες τώρα, να δεχθούμε αυτά τα παιδιά και να κάνει το υπουργείο το παν ώστε αυτά τα τμήματα να μπορέσουν να ενισχυθούν με έναν τρόπο που θα βοηθήσουν τα παιδιά. Δεν είναι ιδιοτροπία του υπουργείου, δεν έχει καμία σχέση με διαπλοκή, είναι καθαρά με κοινωνικά κριτήρια και γνωρίζετε πολύ καλά ότι ζούμε μία κατάσταση πολύ δύσκολη για παιδιά, για οικογένειες, τα παιδιά των οποίων σπουδάζουν μακριά από το σπίτι, και γνωρίζουμε όλοι τι σημαίνει για μία οικογένεια αυτό. Η μόνη λύση είναι να συνεννοούμαστε σ’ αυτά τα πράγματα για να βρίσκουμε λύσεις» .

Απευθυνόμενος στους μαθητές που διακρίθηκαν στις Ολυμπιάδες, κ. Γαβρόγλου τόνισε μεταξύ άλλων ότι «από την εμπειρία μου θεωρώ ότι το επίπεδο των Ελλήνων φοιτητών είναι πολύ υψηλό. Και αυτό δεν συμβαίνει γιατί στο DNA μας έχουμε κάτι που μας βοηθά να είμαστε τόσο καλοί. Η επιτυχία οφείλεται στα σχολεία μας, που παρά τις απίστευτες ελλείψεις και τα προβλήματα, εξακολουθούν να έχουν κάτι που βοηθά να δημιουργηθεί μια άλλη Ελλάδα. Γιατί αυτή είναι η άλλη Ελλάδα. Ανάμεσα στα βιβλία της Ωνασείου Βιβλιοθήκης μπορείτε να δείτε ανοιχτό ένα βιβλίο του Χρύσανθου Νοταρά (σ.σ. «Εισαγωγή εις τα Γεωγραφικά και
Σφαιρικά», 1716). Ήταν ιερωμένος του 18ου αιώνα και ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που έφερε τις νέες επιστημονικές ιδέες στον ελλαδικό χώρο. Στα χρόνια πριν την Ελληνική Επανάσταση, δεν ήταν και σίγουρο ότι αυτές οι ιδέες θα μπορούσαν να μεταδοθούν στη χώρα μας. Βλέπετε, όμως, ότι ιερωμένοι που ήταν διανοούμενοι, οι λόγιοι της εποχής, άρχισαν να φέρνουν σιγά σιγά αυτές τις νέες ιδέες της Φυσικής, της Χημείας και των άλλων επιστημών στα σχολεία μας και αυτό σημαίνει ότι έχουμε μια παράδοση: Ότι οι λόγιοί μας, αυτοί που είναι καλύτεροι, οι άριστοι, όπου και να είναι, πάντοτε επανέρχονται στον τόπο τους -είτε με τη φυσική τους παρουσία, είτε με την αρωγή τους. Είμαι σίγουρος, λοιπόν, ότι και εσείς θα έχετε σημείο αναφοράς τον τόπο που σας έκανε να είστε αυτό που είστε».

Από την πλευρά της, η Γραμματέας Δ.Σ. του Ιδρύματος Ωνάση Μαριάννα Μόσχου είπε προς τους μαθητές ότι «είναι μεγάλη ικανοποίηση για όλους μας να ακούγεται η Ελλάδα στο εξωτερικό, μέσα από τέτοιες επιτυχίες. Αυτός είναι και ο στόχος του Ιδρύματος Ωνάση: να απελευθερώνει δυνάμεις στην κοινωνία, δίνοντας τα εφόδια σε όσους μπορούν και θέλουν να επιτύχουν τον στόχο τους». Υπενθυμίζεται ότι στις φετινές Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση, συμμετείχαν 57 μαθητές και 22 συνοδοί καθηγητές, ενώ 24 μαθητές κατάφεραν να διακριθούν αποσπώντας Μετάλλιο (Χρυσό, Αργυρό, Χάλκινο) ή Εύφημο Μνεία. Συνολικά στα 2 χρόνια, με την αρωγή του Ιδρύματος Ωνάση, σημειώθηκαν 103 μαθητικές συμμετοχές και 44 συμμετοχές
καθηγητών-συνοδών στις Διεθνείς ή Βαλκανικές Επιστημονικές Ολυμπιάδες.

kathimerini.gr/