Ετήσιο επιμορφωτικό σεμινάριο στην ειδική εκπαίδευση 600 ωρών

Α.Π.Θ.

Σύνολο ωρών 600

Α) Διδασκαλία δια ζώσης: 200 ώρες

Β) Εκπαίδευση και εφαρμογή κριτηρίων: 200 ώρες

Γ) Εκπαίδευση και εφαρμογή εξειδικευμένων προγραμμάτων: 200

Το πρόγραμμα μπορεί να υλοποιηθεί στις πόλεις Θεσσαλονίκη και Ρόδο.

Το σεμινάριο περιλαμβάνει 3 ενότητες:

Α. Η πρώτη ενότητα καλύπτει γενικά θέματα που αφορούν μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), όπως

  • Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Ήπια Νοητική Ανεπάρκεια
  • Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
  • Αισθητηριακές ανεπάρκειες
  • Παιδιά εθνικών, γλωσσικών μειονοτήτων
  • Διαχείριση της διαφοράς (αναπηρίας) στη γενική εκπαίδευση
  • Θέματα αξιολόγησης, διάγνωσης, διαφορικής διάγνωσης
  • Ελλειμματική προσοχή – υπερκινητικότητα
  • Πρώιμη Παρέμβαση

Β. Η δεύτερη ενότητα καλύπτει εξειδικευμένα θέματα ψυχομετρικής αξιολόγησης:

  • Ο ρόλος των τεστς στην αξιολόγηση και διάγνωση ΕΕΑ
  • Τεστ νοημοσύνης – τεστ σχολικής επίδοσης
  • Ανιχνευτικά κριτήρια (LDDI και MWM)
  • Κριτήρια επάρκειας (DTLA, Λ-α-Τ-ώ, μαθηματικής επάρκειας)
  • Ο ρόλος της ερμηνείας των κριτηρίων στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για διάφορους τύπους δυσκολιών των παιδιώνΓ. Η τρίτη ενότητα περιλαμβάνει θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική αξιολόγηση και τύπους ειδικών προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες μάθησης από την προσχολική ηλικία μέχρι και την εφηβεία όπως:
  • Αξιολόγηση με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα
  • Ανταπόκριση στην Παρέμβαση (RTI), Δυναμική αξιολόγηση, Portfolio assessment
  • Προγράμματα ικανοτήτων για μαθητές με δυσλεξία, διαταραχές λόγου (Myklebust, Kirk, Gillingham, κ.ά.)
  • Προγράμματα στρατηγικών για μαθητές με δυσλεξία, διαταραχές λόγου (Κάνσας, Dessler, Idol, κ.ά.)
  • Προσαρμογές ΑΠ από το νηπιαγωγείο μέχρι και το γυμνάσιο
  • Σχεδιασμός εξειδικευμένου προγράμματος
  • Εφαρμογή εξειδικευμένου προγράμματος σε περίπτωση του ενδιαφέροντος του επιμορφούμενου
  • Μοντέλα Πρώιμης ΠαρέμβασηςΤην 3η Ενότητα μπορούν να την παρακολουθήσουν και όσοι έχουν πάρει πιστοποίηση 400 ωρών από προηγούμενο σεμινάριο.Στη δεύτερη ενότητα η πρακτική περιλαμβάνει τη χορήγηση, διόρθωση και ερμηνεία των αποτελεσμάτων των τεστ με στόχο τη διαμόρφωση υποθέσεων για τον τύπο δυσκολιών των παιδιών. Η πρακτική θα γίνει στον τόπο διαμονής του επιμορφούμενου.Στην τρίτη ενότητα η πρακτική περιλαμβάνει παιδαγωγική αξιολόγηση του μαθητή, συνεκτίμηση στοιχείων από το ιστορικό του παιδιού και από άλλες εξετάσεις και εκτιμήσεις, σχεδιασμό και εφαρμογή εξειδικευμένου προγράμματος ανάλογα με την περίπτωση του παιδιού που θα επιλεγεί, αξιολόγηση του προγράμματος που θα εφαρμοστεί. Η πρακτική θα γίνει στον τόπο διαμονής.Μεγάλο μέρος της εποπτείας και ανατροφοδότησης και για τις δύο πρακτικές θα γίνει εξ αποστάσεως.
  • Για τη χορήγηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης στην ειδική αγωγή απαιτείται η συμμετοχή σε δύο τουλάχιστον ενότητες (1η και 2η, ή 1η και 3η, 400 ώρες, 40 ECTS).
  • Πιστοποίηση επάρκειας στα τεστ χορηγείται από τους έχοντες τα νόμιμα πνευματικά δικαιώματα των κριτηρίων, τα οποία έχουν σταθμιστεί στον ελληνικό μαθητικό πληθυσμό (ΕΠΕΑΕΚ 2006-2008 «Ψυχομετρική – Διαφορική αξιολόγηση παιδιών και εφήβων με μαθησιακές δυσκολίες»). Επιπλέον τα τεστ Γλωσσικής και Μαθηματικής Επάρκειας είναι τα μόνα κατασκευασμένα και σταθμισμένα ελληνικά εργαλεία κατάλληλα για τη διαφοροδιάγνωση ΜΔ (δυσλεξία, ειδική διαταραχή του λόγου, δυσαριθμησία, ΔΕΠΠΥ) από άλλες αναπτυξιακές διαταραχές (ΝΑ) ή άλλες περιπτώσεις δυσκολιών μάθησης.
  • Πιστοποίηση εξειδίκευσης στην εφαρμογή παιδαγωγικών προγραμμάτων για μαθητές με ΕΕΑ θα λάβουν όσοι παρακολουθήσουν την τρίτη ενότητα.

Το σεμινάριο μοριοδοτείται. Ο βαθμός μοριοδότησης εξαρτάται από την εκάστοτε εγκύκλιο (Τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν 1,5 και 0,5 αντίστοιχα).

Το ίδιο το σεμινάριο παρέχει 60 πιστωτικές μονάδες (ECTS) για χρήση στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, και γενικότερα σε κάθε επαγγελματία που ασχολείται με τη διάγνωση και το σχεδιασμό προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες μάθησης από την προσχολική ηλικία μέχρι και την εφηβεία, φοιτητές προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς ανάλογων τμημάτων, αποφοίτους ή φοιτητές ΙΕΚ ανάλογων τμημάτων.

Εκπαιδευτικό υλικό

Το υλικό των τεστ και του εκπαιδευτικού υλικού θα δοθούν σε ηλεκτρονική μορφή.

Πιστοποίηση

Κάθε επιμορφούμενος θα αξιολογηθεί με την εκπόνηση μιας εργασίας που θα αναλάβει και την οποία θα παραδώσει σε ηλεκτρονική μορφή στο τέλος του σεμιναρίου. Με την παράδοση της τελικής εργασίας, θα λάβει πιστοποιητικό εξειδίκευσης με 60 ECTS, καθώς και ειδικό πιστοποιητικό επάρκειας χορήγησης για κάθε ψυχομετρικό εργαλείο, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της χορήγησης των κριτηρίων.

Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: http://sem-spedu.web.auth.gr/

Επιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος:

Μαρία Τζουριάδου, διευθύντρια του ΔΠΜΣ, καθηγήτρια ειδικής αγωγής-μαθησιακών δυσκολιών του ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ.

Η αποστολή των αιτήσεων θα γίνει μόνο ηλεκτρονικά στις διευθύνσεις:

[email protected] και [email protected] από 7 Σεπτεμβρίου μέχρι 10 Οκτωβρίου 2015. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν την αίτηση από την ιστοσελίδα: http://sem-spedu.web.auth.gr/

Πληροφορίες:

τηλ./φαξ: 2310-995015, e-mail: [email protected],

τηλ. 2310-991270, e-mail: [email protected]

Θεσσαλονίκη, 3/9/2015

Η υπεύθυνη του σεμιναρίου Καθηγήτρια Μαρία Τζουριάδου Δ/ντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών