Οι συνέργειες της "νέας εποχής" μπορεί να είναι της μορφής που είχε προταθεί στον Εθνικό Διάλογο· συγχωνεύσεις μεταξύ τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ ή και αναβάθμιση τμημάτων ΤΕΙ, που θα μπορούν πλέον να δίνουν διδακτορικά. Ενέργειες τέτοιες θα μπορούσαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων που σήμερα απασχολεί πάνω από 200 τμήματα.

Συνεργασίες μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ περιλαμβάνει “η νέα εποχή της ανώτατης εκπαιδευτικής διαδικασίας” όπως την κατονόμασε ο Κώστας Γαβρόγλου. Μιλώντας την Τετάρτη από την κοινή ημερίδα του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ Πελοποννήσου, ο υπουργός Παιδείας εξήρε την πρωτοβουλία που, όπως ανακοινώθηκε, ήταν η “πρεμιέρα” για τον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας. Η επόμενη εκδήλωση θα γίνει στα Γιάννενα.

Οι συνέργειες της «νέας εποχής» μπορεί να είναι της μορφής που είχε προταθεί στον Εθνικό Διάλογο· συγχωνεύσεις μεταξύ τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ ή και αναβάθμιση τμημάτων ΤΕΙ, που θα μπορούν πλέον να δίνουν διδακτορικά. Ενέργειες τέτοιες θα μπορούσαν να δώσουν λύση στο πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων που σήμερα απασχολεί πάνω από 200 τμήματα.

Μια άλλη ιδέα είναι αυτή του “Erasmus εσωτερικού”. Η πρόταση αυτή συζητείται τελευταία μεταξύ κύκλων των ΑΕΙ με στόχο να επιτρέπει τη διατμηματική ή διαϊδρυματική κινητικότητα των φοιτητών κατά τις πληροφορίες. Στο υπουργείο Παιδείας, πάντως, μελετούν μια συνολική λύση για την προώθηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.

Προς ώρας, η μοναδική νομοθετική πρωτοβουλία που αναμένεται είναι αυτή της θεσμοθέτησης των Περιφερειακών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης μέχρι το καλοκαίρι. Τα νέα αυτά όργανα, που θα αντικαταστήσουν τα Συμβούλια Ιδρύματος, θα βάλουν στο ίδιο τραπέζι διαλόγου τα ΤΕΙ και τα πανεπιστήμια, τους τοπικούς και ερευνητικούς φορείς, για να σχεδιάσουν την εξωστρέφεια και ακαδημαϊκή ανάπτυξη.

ΑΕΙ και μη τυπική εκπαίδευση

Την Τετάρτη ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε και στο ζήτημα της μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και στον ρόλο των ΑΕΙ σε αυτό το εγχείρημα. Κατά τις πληροφορίες, εξετάζεται ενός είδους “ακαδημαϊκή επίβλεψη” των δημόσιων ΙΕΚ από τα ΑΕΙ, με στόχο σταδιακά η μη τυπική εκπαίδευση να προσεγγίσει την τυπική με τελικούς αποδέκτες τους φοιτητές. Κομμάτια της ακαδημαϊκής κοινότητας έχουν “ανοίξει” τη σχετική συζήτηση στο πλαίσιο του Ενιαίου Χώρου.

avgi.gr/